کسب و کارها با پهنای باند کار می کنند. امروزه هر بیزینس مدرنی، برای داشتن عملکردی کارآمدتر به اینترنت پرسرعت نیز دارد. تشخیص مقدار پهنای باند، مرحله ای برای تامین اینترنت پرسرعت است.

داشتن ارتباطات آنلاین ،سازمان را قادر می سازد تا به طور مداوم با مشتریان در ارتباط بوده و ارتباطات درون سازمانی بصورت پیوسته برقرار بماند. مطمئنا هیچ شرکتی نمی خواهد که یک قطعی ارتباط را بدلیل کندی اینترنت، آنهم در عصر تکنولوژی تجربه کند.

برای یک تجارت، داشتن سرعت بالای اینترنت و پهنای باند کافی بسیار مهم است. اینترنت نقش بزرگی در کسب و کار شما دارد – از آپلود یک ویدیو گرفته تا وبلاگ نویسی. بهترین راه برای داشتن اینترنتی مطمئن، پر سرعت و قابل اعتماد مستلزم انتخاب پهنای باند مناسب می باشد. پهنای باند کافی انجام فعالیت های شما را در اینترنت  و با سرعت بالا تضمین می کند.

اطمینان داشتن از میزان پهنای باند مورد نیاز به این معناست که کسب و کار شما به فعالیت ها و رشد خود به لطف پیش بینی های شما ادامه خواهد داد. تخمین پهنای باند را به تاخیر نیاندازید و با اتصال ضعیف به کسب و کارتان لطمه نزنید و تحقیق در مورد پهنای باند را آغاز کنید.

در ابتدا ببینیم پهنای باند اینترنت چیست؟

واژه پهنای باند اینترنت معانی فنی مختلفی دارد اما در دنیای وب به طور کلی به حداکثر حجم میانگین انتقال اطلاعات در واحد زمان ( که بعنوان مثال یک ارتباط اینترنتی می تواند کنترل کند ) اشاره دارد. ارتباط اینترنتی که پهنای باند بیشتری دارد، می تواند حجم اطلاعات بیشتری را  ( برای مثال یک فایل ویدئویی را بسیار سریع تر از اینترنتی با پهنای باند اختصاصی کم تر ) بارگذاری کند. واحد پهنای باند اینترنت به طور معمول بیت بر ثانیه است، بعنوان مثال 100 مگابیت بر ثانیه . این واحد نشان می دهد که سرعت انتقال داده ها برابر با 100 میلیون بیت در هر ثانیه است. چطور باید پی برد که چه مقدار پهنای باند نیاز داریم؟ خب، به مهمترین سوال رسیدید! پهنای باندی مناسب است که تمام نیاز های یک شرکت را بطور کامل پوشش دهد و بیشتر از آن نیاز نیست. پرداخت بیش از حد به پهنای باند غیر ضروری، منجر به از دست دادن بی جهت پول شما می شود.

مقدار مناسب پهنای باند اینترنت چقدر است؟ و چطور باید آن را محاسبه کنیم؟

ما در شرکت ارتباطات فرهنگ آزما با افرادی که در حال دست و پنجه نرم کردن برای درک مقدار پهنای باند مورد نیازشان هستند، همراهی می کنیم ، بنابراین ما این راهنمای ساده را برای کمک به مدیرانی که می خواهند تا درک درستی از مصرف اینترنت سازمانشان داشته باشند تدارک دیده ایم، برای پی بردن به این سوالات نیاز است تا یکسری مقدمات را بیان کنیم.

پهنای باند و اینترنت

اینترنت یک منبع است. ادعایی که بصورت غیرقابل انکار، کمک می کند تا نقش پهنای باند شفاف تر شود. به عبارت دیگر اینترنت بزرگترین منبع اطلاعات از زمان طلوع فناوری است و ما به عنوان یک منبع بزرگ اطلاعاتی از اینترنت بهره می بریم. با این وجود، ما از محدودیت های اینترنت بدلیل همه جانبه بودن آن فاصله گرفته ایم. ما واقعیت را فراموش کرده ایم – اینترنت یک منبع است، همانند سایر منابع که با مقادیر قابل اندازه گیری وجود دارند. محور تحقیقات ما به مفهوم “میزان مصرف اینترنت قابل سنجش وابسته می باشد. پس هسته اصلی ماموریت ما را یافتن میزان مصرف اینترنت و اینکه چگونه اینترنت را مصرف می کنید، تعیین می کند. بعنوان مثال، می گویید من یک دفتر یا یک شرکت راه اندازی کرده ام بدون اشاره به اینکه تقریبا تمام ارتباطات درونی و بیرونی شرکت از طریق ایمیل و اینترنت انجام می شود. به عبارت دیگر، فعالیتهای شما با سرعت اینترنت شما در حال حرکت است. و اما پهنای باند زیر ساخت توزیع اینترنت را نشان می دهد. هر کسی بخشی از اینترنت را برای فعالیت های مورد نظر خود لحاظ می کند، اما اگر سایر افراد استفاده خود را بیش از حد افزایش دهند، سرعت کلی برای همه کاربران کاهش پیدا می کند. باید مانند آب به آن نگاه کنید، نتیجه استفاده افراطی از آب، موجب دسترسی کمتر دیگران به آن خواهد شد.

در این مورد کارمندان مقصر نیستند. این وظیفه مدیریت است که از پهنای باند کافی برای تامین انتظارات و نیازهای اینترنت شرکت اطمینان حاصل کند. درواقع این مسئله، شکایت کارمندان از یک مشکل جزئی نیست، بلکه مشکل اصلی کند بودن اینترنت است که برای یک تجارت بد است. کندی اینترنت به معنی کاهش سرعت عملکردی و کاهش سطح کارایی در محل کار است و منجر به زمان انتظار طولانی تر و قطع ارتباط در لحظه می شود. برای یک بیزینس پیشرفته نباید چنین سناریویی اتفاق بیفتد. شما به اینترنت سریع نیاز دارید تا یک شرکت قدرتمند و پیشرو باشید.

پس اگر اینترنت شما کندتر از آنچه که باید باشد هست، شما چه کاری می توانید انجام دهید؟

این امر مستلزم شناسایی سطح مصرف اینترنت است. در بخش های بعدی، ما تاکتیکهایی را یاد خواهیم داد تا مقدار اینترنت مورد نیازتان را برآورد کنید و این مراحل را با توضیحاتی که کدام فعالیت های آنلاین مصرف بیشتری دارند، تعمیم می دهیم .

چقدر پهنای باند نیاز دارم؟

پهنای باند اینترنت مورد نیاز شما وابسته به برآورد مصرف شما است. بعد از تعیین میزان مصرف اینترنت، مرحله بعدی شامل پیشبینی نیاز آینده اینترنت است. شما می خواهید مطمئن شوید که پهنای باند اینترنت کافی برای پوشش پیشرفت های آتی شرکت وجود خواهد داشت. طرف دیگر مسئله شامل  پرداخت هزینه اضافی بابت پهنای باند است. شما نمی خواهید پهنای باندی بیشتر از آن چه نیاز دارید خریداری کنید.

چگونه باید مقدار مورد نیاز اینترنت را برآورد کرد؟

این سوال بیشتر تحقیقات را به خود اختصاص می دهد. در طول این مقاله، ما چندین استراتژی برای تحلیل و پیشبینی پهنای باند مورد نیاز شما را ارائه خواهیم داد. پس از آن شما درک قویتری از مصرف اینترنت و سطح پهنای باند مورد نیاز خواهید داشت.

سنجش مصرف

اولین مرحله برای تخمیمن مصرف اینترنت شامل تفکیک چند مولفه است. با در نظر گرفتن تعداد کارمندان شروع می کنیم. در هر واحد یا اتاق، هر کارمندی مقداری از اینترنت شرکت را استفاده می کند. با این فرض باید مقدار زمانی را که او آنلاین است را محاسبه کنید. عاقلانه این است که نکته ای را در این مرحله گوشزد کنیم – کل زمان آنلاین بودن نباید یک جور سنجیده شود –  اما بعدا به آن خواهیم پرداخت.

چگونه می توانید مصرف اینترنت کارمندان را اندازه بگیرید؟

 خب از خودشان بپرسید! از آنها بخواهید که یک فرم ارزیابی تدارک دیده شده توسط شما را را پر کنند و در آن زمان و مدتی را که اینترنت مصرف می کنند یادداشت نمایند و از همه مهمتر، چه وظایفی را بصورت آنلاین انجام می دهند. ماهیت فعالیتهای آنلاین آنها تعیین می کند که چه میزان از اینترنت استفاده می کنند.

پهنای باند یک تجارت

 میزان پهنای باند تجارت شما می تواند از  10*1MBPS تا 300*20 MBPS بسته به تعداد کاربران و دستگاههای استفاده از شبکه متغیر باشد.

عوامل موثر در مصرف پهنای باند

عوامل موثر در مصرف پهنای باند

 امروزه بسیاری از سازمانها مقدار زیادی از اطلاعات را با استفاده از نرم افزارهای کلود ذخیره می کنند. اگر با رایانش ابری ناآشنا هستید، اینجا یک تعریف ساده از آن ارائه می دهیم. در سطح پایه احتمالا شما با iCloud  آشنا هستید. این برنامه همه محصولات اپل را با هم سینک می کند. هر دستگاهی می تواند با استفاده از یک برنامه واسطه – iCloud – به اطلاعات دستگاه دیگر دسترسی داشته باشد. رایانش ابری عملکردی مشابه با همان دارد. کاربر کلود می تواند تمام داده های خود را در سرویس ابری بارگذاری کند و فضای سیستم خود را خالی نگه دارد. شرکت ها امروزه بیش از پیش به رایانش ابری تکیه می کنند تا اطلاعات خود را اداره نمایند.

پهنای باند و کلود ( رایانش ابری )

سازمان ها مقدار زیادی از اطلاعات دیجیتال را مدیریت می کنند. مطمئنا مجموع فضاهای ذخیره سازی کامپیوترها ( هاردها ) و فضاهای ذخیره اضافی ( مانند هارد های اکسترنال ) می توانند اطلاعات را ذخیره کنند، اما انتقال اطلاعات به فضای ذخیره سازی کلود یک روش جایگزین ارائه می دهد. با این کار یک سازمان، علاوه بر حفظ ظرفیت فضای ذخیره سازی لوکال، همه کارمندان می توانند براحتی به فایلهای اشتراک گذاشته شده بر روی کلود دسترسی داشته باشند

رایانش ابری روش عالی است چرا که نیاز به خرید هارد هایی با ظرفیت های بالا منتفی شده و بجای آن اطلاعات در فضای کلود ذخیره می شود. اما یک جنبه منفی هم دارد و آن افزایش مصرف پهنای باند است. مانند هر فعالیت آنلاین دیگری هر چه بیشتر  استفاده کنید بیشتر هم اینترنت مصرف می کنید. با استفاده از نرم افزارهای رایانش ابری احتمالا فکر می کنید که دیگر اینترنت مصرف نمی کنید، اما در واقع مصرف می کنید. لذا برای اهداف فعلی ما، باید ارتباطات تان را با نرم افزارهای کلود بررسی کرده و میزان مصرف را بسنجید.

برای این منظور می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

تعداد کاربران ابری شرکت * مصرف = پهنای باند مورد نیاز

آپلود و دانلود مبحث دیگری است که در آن مقادیر قابل توجهی اینترنت مصرف می شود، هر دو سمت تعامل در وب نیاز به دیتا دارد. این فعالیت ها بخاطر نوسانی که دارند اینترنت زیادی مصرف می کنند. آپلودها شامل مواردی از قبیل :

در حالی که این بخش ها با دانلود و آپلود سر و کار دارند اما اغلب با هم درگیری ساده ای دارند. به عنوان مثال دریافت یک ایمیل، باز کردن یک صفحه ی وب، فایل یا یک افزونه بعنوان دانلود در نظر گرفته می شوند در حالی که در حاشه آپلود هم وجود دارد. ویدیو کنفرانس یکی از شیوه های محبوب ارتباطی است که شامل آپلود و هم دانلود می باشد. از نظر فنی وقتی صدا و تصویر شخصی را که با او صحبت می کنید را می بینید و می شنوید، شما در حال دانلود هستید، به همین ترتیب شما نیز دیتای صوتی و تصویری خود را برای آنها آپلود می کنید. اگر چه هنوز مشکل حل نشده، اما در مسیر درستی قرار گرفته ایم. به نوع عملکردهای مشترک در محل کار خود دقت کنید، شما باید به هر یک از آنها مقداری بر حسب مگابایت بدهید. سپس با ضرب مصرف حدودی ( برحسب مگابایت ) در میزان تکرار آن فعالیت ها یک برآورد تخمینی از پهنای باند بدست خواهید آورد.

کارهای مختلف آنلاین سطح های متفاوتی از دیتا را استفاده می کنند.  برای اینکه یک ایده اساسی به شما ارائه کنیم، اینجا یک تفکیک سریع را بیان می کنیم.

مصرف ترافیک (مگابایت )

دیگر فرآیندها مانند بارگذاری یا بارگیری فایلها تقریبا به میزان حجم همان فایل پهنای باند مصرف می کند. با استفاده از این معیارها می توانید تخمینی در مورد استفاده کلی از اینترنت شرکت خود بدست بیاورید

ما تنها به تعدادی از نمونه های رایج وب اشاره کردیم. با این حال، موارد زیادی برای شناسایی وجود دارند که برای ارزیابی پهنای باند باید ارزیابی شوند. به عنوان مثال در خرده فروشی ها سایر متغیر ها از جمله تعداد دستگاه های POS در نیز همگی عامل مصرف اینترنت هستد. همینطور آزاد گذاشتن کارمندان برای استفاده از وای فای. چه کسی از هات اسپات و برای چه از آن استفاده می کند؟ وای فای پهنای باند شما را سریع تر از آنچه تصور می کنید تخلیه می کند. همچنین اگر بیزینس شما جزو مشاغل زیر  باشد نیاز به بررسی بیشتری خواهید داشت:

ما فقط شماری از احتمالات ممکن را پبشنهاد کردیم. اساسا ارزیابی با شماست و باید فعالیت های واقعی را پیدا کنید و میزان مورد نیاز اینترنت را تخمین بزنید .

تاثیر ارتباط DSL یا فیبر نوری یا وایرلس روی پهنای باند

یکی دیگر از عواملی که پهنای باند شما را تحت تاثیر قرار می دهد نوع سرویس اینترنت شما است. این دو گزینه بعنوان سیستم نامتقارن ( asymmetric ) توصیف می شوند. این به این معنی است که هر دو، سرعت آپلود و دانلود متفاوتی ارائه می دهند. داشتن سرعت دانلود و آپلود برابر یا symmetrical bandwidth برایتان گران تر خواهد بود.

غالبا سرعت دانلود و آپلود برابر، برای یک تجارت ضروری نیست. به عنوان مثال به ندرت سرعت آپلود سریع برای یک بیزینس ضروری می باشد، چرا که شرکت ها بطور مستمر ترجیح می دهند بروز بوده و از اطلاعات دیگر استفاده کنند لذا بیشتر به دانلود اطلاعات متکی هستند. برای تجارت هایی با پهنای باند زیاد سرویس های متقارن ممکن است اهمیت بیشتری داشته باشد. نیازهای گوناگون یک تجارت نیاز به سرعت بهتر آپلود و دانلود را نشان خواهد داد. نوع فناوری ارتباطی کابل ( وایرلس، فیبر نوری ) روی سرعت تاثیر می گذارد و باید با توجه به نیاز سازمان آن را انتخاب کنید .

تاثیر ارتباط DSL یا فیبر نوری یا وایرلس روی پهنای باند

بررسی پهنای باند

برای محاسبه پهنای باندی ( سرعت انتقال داده در ثانیه ) که اکنون استفاده می کنید می توانید از سایت speedtest.net استفاده کنید و برنامه ارزشیابی آن را اجرا کنید. برای اطمینان از دریافت مقدار صحیح بهتر است تست را در پایان ساعات کاری انجام دهید چرا که این باعث می شود تا دقیق ترین نتیجه را مشاهده کنید. هنگامی که سطح پهنای باند خود را تعیین کردید، اگر از سرعت اینترنت خود راضی نیستید – شما اکنون به کمک این سایت یک عدد بدست آورده اید – برای دریافت پهنای باند بیشتر با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود صحبت کنید و ببینید چه گزینه هایی برای افزایش محدودیت شما وجود دارد.

به تحقیق ادامه دهید

در ارتباطات فرهنگ آزما ما اطلاعات دقیقی از مصرف شما بدست آورده و پهنای باند ایده آل شما را تعیین می کنیم. شما می خواهید ضمن تامین نیاز فعلی خود نیازهای آینده خود را نیز برآورده کنید. با استفاده از مسائل بحث شده ، استفاده خود را تجزیه و تحلیل کنید بیش از حد لازم تخمین نزنید و پهنای باند بیشتری خریداری نکنید.  شما هم با  تخمین بیشتر و یا کمتر تنها پول خود را از دست خواهید داد. بنظر می رسد خیلی فشرده است اما با نظارت دقیق روی جزئیات و مانیتورینگ دقیق و درست رفتار اینترنتی پرسنل ، به بهترین شرایط اینترنت سازمان پی خواهید برد. امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید چه راه کاریهایی برای شبکه و جلوگیری از هزینه های گزاف، مشاوره IT  برای شما انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *